8 Nisan 2012 Pazar

Sut bitti yapi paydos!

Minigim 8. ayinda (zaten 7. ayin icinde biraklamaya meyilli oldugu) meme emme isini birakti. Onun bir olayi yok, sut bitti yapi paydos durumu!:) Bir suru sut caylari sunlar bunlar denedim, yok! Ek gidaya gecince zaten azalan sutum bi gun geldi ve hooop bitti...Peki ne mi oldu? Hic birsey diyemeyecegim...Bu ara bir kere atesli hastalandin ki bu ilk kez oluyor. Sut korur derler ya, galiba dogruymus sekerim...
Ama onun disinda hicbirsey olmadi. Sen mama ile devam ediyorsun Minigim. 

Bu isin Turkiyedeki psikolojik boyutu sandigimdan betermis:) Herkes derdi de inanmazdim:) Tum turkce kaynaklar zaten mamaya karsi!:) Anne sutu ile beslenmeyen cocuklar sanki beslenmiyor!:) Bir de emziren annelere kutsanmis gozuyle bakanlar var:) Daha da vahim. Emzirmeyenlere 2. sinif annelik sifati yapistiranlar bile var:)) 

USA da olay suydu, daha Uzay dogmadan once bi dolu form doldurdum hastanede, onlarin icinde bir soruydu bu . Emzirmeyi mi, biberon ile beslemeyi mi tercih ettigimi soruyorlardi. Emzirmeyi isaretlemistim ve tercihim hep bu yonde olmustu benim. Ama tercih etmeyenler de vardi elbet. Evet bu sadece bir tercihti!
Bir anne cocugunu nasil besleyecegini tercih etmeliydi. Bu ne komsusunun, ne ailesinden baskasinin, ne arkadaslarinin ne de esinin ne de toplumun tercihi olmaliydi. 

Ben emzirmeyi tercih ettim. Cocugum benim sutum ile beslenmeliydi. Ama diger insanlari da asla yargilamadim. Hamileyken gittigim yoga sinifinda konusulurken farketmistim sinifin neredeyse yarisi emzirmeyi istemeyenlerdi, hicbirine de aaa daha dogurmadiniz bile durun kafanizi toplayin bi daha dusunun gibi bir yaklasim yoktu:)
Tr de durum boyle degil, daha 4-5 kere yuzunu gordugumuz akraba(!)lar bile "emiyor mu?" diye soruyor. Bu benim durup dururken "Siz havuc yiyor musunuz?" demem gibi bir sey aslinda:)  Sonra da "Aaaa 2 yasina kadar emzirmek gerek ama" diye eklemeler:) Kisaca bu toplum emme isinde biraz israrci:))) 

Hatta mama ile anne sutunu kiyaslamalar yok mu:))) Hic bir mamanin anne sutunun yerini tutamayacagi falan...Falan filan...

Dusuncem sudur, herkes kendi cocugundan sorumludur. Boyle meselelerin hic kimseyi ilgilendirmedigini dusunurum ben. Emer emmez, sut vardir yoktur boldur azdir sudur budur... Mamalar da zaten anne sutudur diye satilmiyor. Annelik zaten zor ve kendi icinde dinamikleri olan bir olay. Oyle baskasina laf anlatmaya gelmez bu annelik;) Bunlar 2 kisi arasindadir. Anne ve minik:) Kimse cocugum emiyor diye boburlenmesin, kimse emmiyor yada sut bitti diye uzulmesin...O kadar!:P 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder