15 Ekim 2011 Cumartesi

Kayit kuyut isleri...Sut-kaka egrileri;)

Uzun suredir aklimda olan ama bir türlü yazamadigim konu; veri meselesi;) Bazi insanlara garip gelse de dogdugundan bu yana elimizde kagit kalem uyudugun zamanlari, emdigin zamanlari hatta ilk baslarda altini degistirme zamanlarini kaydettik. Bu ilk baslarda zor gibi geliyor insana ve evet zoooor;) Gecenin bi vakti hele daha da zor oluyor ama yilmadim;) Sonradan ogrendim ki bunu bi tek ben yapmiyorum hatta ilk doktor randevularinda bununla ilgili bir kagit bile veriyorlarmis insanlara (bizim doktorumuz elimdeki koca defteri gorunce vermemis olabilir;)). Simdi goruyorum ki bu inanilmaz isimize yariyor bizim. Kendi rutinini kendin olusturuyorsun ve sadece bana bunu kagitlara bakip biraz yazip cizip, anlamak dusuyor. Bu rutini genelde 4 aylik bebekler olusturuyor denilse de hayiiir emme- kaka egrileri, gunluk uyku suresi- uyanik kalma suresi kolasyonlari iste hersey ortada;)))Evet eger boyle bi anneyseniz size gore urunler var. Bu isin piri itzbeen denen bir alet. BIrkac dugme ile en son nezaman emzirdiniz, en son ne zaman altini degistirdiniz ve uyku suresini gorebiliyorsunuz. BIr de ekstra bir dugmesi var, istediginiz is icin kullanin. ISter en son ne zaman ilac verdim ister carsiya cikmadan once basin ve size kac saatir disardasiniz onu gostersin. KIsaca 4 adet kronometre bir cihazda toplanmis...Ama kayit ozelligi yok. Yani size 3 saat uyudu bebeginiz sonra emdi ve simdi de alti degisti demiyor:)
Benim gibi sadece o ani degil de, tum verileri gormek isterseniz Onaroo' ya bakin. Yine bir kac dugme yardimiyla size gunluk- haftalik verilerinizi tablo yapmayi ve bilgisayara baglayip kendi sitesi yardimiyla bu tablolari print etmenizi bile sagliyor. Yani gecen hafta gunduz uykulari daha fazlaydi, bu hafta gunduz uykularini azaltip gece daha az uyanmaya basladi gibi seyleri takip etmenizi saglayan bir alet. Bir de android yada iphone telefonunuz varsa applicationlar ile halledebilirsini bu isi. Tonlarca var. Ustelik bedeva. Ben bukadar arastirma sonunda ne mi yaptim. Bikac application deneyip yok ben gece yarisi kalkip telefonla yada baska bi aletle bidik bidik ugrasamam kagidimi kalemimi alirim yazarim dedim. Excelde hazirladim bir tablo, cikti aldim ve Burak da zaten o ara defter yapmaya merak salmisti, bana bir defter yapti;)
Eger ugrasamam derseniz onun da haziri var:) Tum kayitlari tutabileceginiz bebek ajandalari. Baby log yada baby tracker diye aratirsaniz ve yaklasik 8-10 dolar verirseniz bu is tamam. Ben galiba en ucuzuna kacmisim;)))
Bebek bakimi full time is gibi bir de kaydini falan tutamam demeyin coooooook isinize yarayacakkk hem de sizinle henuz iletisim kuramayan 1 aylik bebeginizin gunluk rutini hakkinda biraz bilgi sizinde icinizi rahatlatacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder